donderdag 21 juli 2011

29’er Versus 26..

Miljaarde…nooit gedacht dat zoiets me zo zou bezig houden !!
Oorspronkelijk was het de bedoeling om mijn oooh zoooo geliefkoosde “VanTuyl” frame stilaan te vervangen,het is qua gevoel de beste fiets waarmee ik ooit gereden heb maar de vele duizenden offroad kilometers sinds begin 2008 gaven me het gevoel dat het tijd werd voor iets nieuws.
Om de kosten wat te spreiden had ik vorig jaar de afmontage nog vernieuwd zodat ik nu enkel een nieuw frame moest aanschaffen…That was the plan!
Maar dat was zonder de nieuwe trend gerekend..de 29’ers…En dat was de vraag die me zo bezig hield…is het een trend of is het werkelijk de toekomst?
Avonden lang heb ik samen met teamie Pol Col alle artikels op het internet uitgepluist,
gewikt en gewogen…getwijfeld en gerekend..
Vooral dat laatste was nodig,vermits na het vergelijken van de vele merken en bijhorende artikels onze keuze al snel op de “Ferrari” onder de 29’ers viel…
namelijk de NINER AIR 9 CARBON.
Ik was enorm verrast hoeveel rijders er aan de start stonden met een 29’er in zowel de “Sellaronda HERO” als in de “SpessartBikemarathon”.Ook in alle verslagen over de Cape-Epic (Zuid-Africa) van dit jaar was het duidelijk dat alle toprijders op de lange afstand stilaan kiezen voor het comfort van de grote wielen.

Resultaat…3 weken voor de start van de 5-daagse “TransSchwarzwald” (D) heb ik de knoop doorgehakt en ne NINER besteld.
Die 5-daagse zou net het ideale parcours moeten zijn voor deze Niner,dus hopelijk kunnen ze op tijd leveren en kan ik daar knallen met mijn “Brand New Mean Machine”

Pedal…damn it!!!










Check out: http://www.ninerbikes.com/air9carbon

Geen opmerkingen: