zaterdag 19 november 2011

Passion..Commitment…Niners Only !!





Na een kleine 3 maand de « Big Wheels » te hebben getest ben ik meer dan overtuigd dat deze bike me veel meer te bieden heeft dan zijn kleine broer.
Ik heb constant het gevoel dat het gewoon veel beter bolt,veel meer comfort,grip,baanvastheid..noem maar op.
Vooral voor bikers als ik,die steeds lange afstanden bollen is dit het ideaal racemachien…de ongelooflijke sexy look nemen we er graag bij natuurlijk (maar das smaak hé).
Sinds de komst van de Niner heb ik welgeteld nog één rit met mijn geliefde 26” VanTuyl gereden…de “Halloween Night Ride” in Zele en het goede gevoel dat ik enkele seizoenen op deze bike had was volkomen weg,vooral het stuk op de weg van Stekene naar Zele had ik het gevoel dat ik veel meer moeite moest doen dan op de Niner.
Daarbovenop stond aan de inschrijving Teamie Pol Col met zijne Niner “winterbike” te blinken met als gevolg dat de knop bij mij snel omgedraaid was…NINERS ONLY!!

Gevolg…met een beetje spijt in het hart (want met de VanTuyl heb ik ongelooflijke avonturen meegemaakt) toch maar “Te Koop” gezet op 2de hands.be.
Door de perfecte afmontage en de goede look van deze bike was de deal snel rond…aan een dorpsgenoot notabene…dus de kans dat ik hem nog geregeld ga tegenkomen zit er dik in (als hij hem nie goed onderhoud krijgt hij ne stamp onder zijn kont!!).
Met de winterse trainingsritten die er snel aankomen moest er dan direct actie ondernomen worden,want de Air 9 Carbon gaat nu even in winterslaap en komt pas terug in actie als het zonneke terug van de partij is (Gran Canaria/Maart).

Dit is hem dan geworden….Ne NINER AIR 9 SCANDIUM RAW / RIGID.

Specs:
Scandium Raw frame (medium)
Vaste Carbon Niner Vork.
ZTR Crest wielen met Hope 2 naven.
BlackBurn Cranckstel.
Hope Race remmen.Sram XO 2x9 speed.
Hope Balhoofd,snelsluiters,zadelpenklem.
Niner Carbon stuur.
Easton Carbon zadelpen.
Ritchey WCS stuurpen.
XTR pedalen.
Selle Italia zadel.












































Door de Niner vaste vork is dit een superlicht racemachien geworden…en hij ziet er zo goed uit dat het eigenlijk spijtig is om er de barre winterse omstandigheden mee te trotseren..maar ja..daar dient hij voor hé!
Moest voor sommige parcours de vaste vork echt niet te doen zijn heb ik nog ne RockShox Reba XX Vork extra.

Diegene die me goed kennen weten dat ik een echt zomertype ben maar deze winter kom ik wel goed door denk ik!!

Nu gaan we is werk maken van een kallenderke voor 2012 samen te stellen sé..

I’ll keep you posted!

Geen opmerkingen: