zondag 5 oktober 2008

2de plaats duathlon Brecht (duo’s)

Gisteren deelgenomen aan winterduathlon in brecht,een organisatie van mijn vrienden van Borsbeeks Triathlon Team.
Daar ik enkele jaren geleden mijn loopsloefen aan den haak gehangen heb had ik me samen met Sven Erikson ingeschreven bij de duo’s.Sven was net terug van het WK vijfkamp voor militairen in het Turkse Ankara en dat was er aan te zien want na de eerste loopproef kon ik als eerste vertrekken voor mijn 20km mountainbiken,vermits het zo kort was had ik s’morgens reeds 90km getraind en het was duidelijk dat de trainingen van de afgelopen maanden die steeds gebaseerd waren op lange uithoudingsritten hier niet ideaal waren daar de explosieve start in zo’n duathlon verschrikkelijk is.
Vrij snel kwamen 2 renners aansluiten en kon ik met moeite mijn wagonneke aanpikken…het was echt bijten want het ging razendsnel,geen enkel moment kon ik in het goede ritme komen en net voor het ingaan van de laatste ronde heb ik dan ook de 2 laagvliegers moeten laten rijden.Gelukkig kon ik de 3de plaats behouden en heeft Sven in de laatste loopproef er voor gezorgd dat we toch nog als 2de Duo de eindmeet behaalden.
Eerder had Damon dit al voorgedaan door ook 2de te eindigen in zijn eerste kidsduathlon,goed gedoseerd in de loopproef en dan aangevallen tijdens het fietsen…knap gedaan makker!!




1 opmerking:

martine zei

dit zijn nu mijn twee sportmannen waar ik volledig achter sta...
snapte nu waarom ik geen tijd heb om te sporten(haha)