vrijdag 24 oktober 2008

Stage 2 :Irvinebank-Koomboolamba 107km-1400hm

« Today is one of the easier stages of the Trophy » volgens ons roadbook.
Wel ik kan jullie zeggen…de eerste 10km dacht ik dat ik eraan moest..zo’n tempo man..nie normaal.Pas na 22km toen we op het asfalt kwamen kon ik wat in het ritme komen en zag ik dat de inspanning beloond zou worden…ik zat in een prachtgroep van 20 man met oa
O-Grady, het Karen team,enkele sterke Tsjechen en met mezelf meegerekend zaten de eerste 4 Masters 2 bijelkaar.
De zon was weer moordend en het tempo lag geregeld weer vlot tegen de 40km per uur.
Ik paste het “Jose de Cauwer” principe toe….ik zette me achteraan in de groep en at eerst anderen hun bord leeg vooraleer aan het mijne te beginnen.
Ik heb dit kunnen volhouden tot km 99…8 km van de finish had ik al een beklimming of 2 het heel moeilijk gehad om bij te blijven en op de volgende toen ook O-Grady eraf moest brak bij mij ook de veer en besloot ik om op eigen tempo binnen te rijden…er volgen tenslotte nog 8 ritten.
De klus was geklaard op 3u54m…35ste plaats en 4de Master2.
In totaalklassement 34ste en 4de Master2 (eerste belg v/d Masters).
Hopelijk recupereer ik goed want morgen staat één van de zwaarste ritten op het menu.
Keep fingers Crossed!!

Geen opmerkingen: