dinsdag 28 oktober 2008

Stage 8 :Laura-Cooktown 143km/1050hm

Door den beton vandaag !!
Wat een koers…we zaten met een grote groep bijeen maar telkens we een zandstrook indoken was er een valpartij…dit is het bewijs dat iedereen vermoeid is…ook ik deelde in de klappen,de vorige dagen wanneer iemand viel in het zand had ik steeds de reactie om er nog net langs te sturen maar vandaag lag ik er drie keer bij..gelukkig zonder erg maar het kostte telkens serieus wat energie om terug te keren.
Na +/- 85km hadden we een grote “River Crossing” direct gevolgd door een steile klim en op dat moment moest de leidster bij de dames Joan Bennet een gat laten..Karen en haar man Christophe hadden dit direkt gezien en trokken de gashendel open.
Daar het Australische Merida team hier al heel de week niet al te sympathiek over komt en het feit dat vanachter op hun shirt “Unbeatable” staat deed me beslissen om hier effe alles uit mijn kast te rijden voor ons belgenlandje om het gat definitief te slaan.
Het lukte…Joan brak compleet..gelukkig was het een stuk dat me goed lag dus kon ik nog enkele kilometers mee ronddraaien tot mijn benen volledig ontploften en ik de groep liet rijden.
Pas 25km voor de streep kwam de Meridatrein terug bij mij en het was meteen duidelijk dat ze niet al te happy waren en terecht,achteraf bleek immers dat Karen nu leidster is met 9 minuten voorsprong!!
Voor mezelf heb ik stilaan de 4de plaats bij de Masters 2 veilig gesteld denk ik…Vanderaerden en O-Grady…mijn grootste concurrenten waren ver achter vandaag.
143km in 5u36m (35ste plaats).
Morgen laatste zware etappe met veel klimwerk….dat wordt verstand op nul en aanklampen want ik ben stilaan “Total Loss”

3 opmerkingen:

Gorpie zei

Gij zé percies de nadal die een paar uurkes te lang oep den brique piléé héé staan kloppe.

Woeeehaaa.

Sjieeke fotos en prestaties!!
woendeerbaaaaar ook mijn klaksken af veur onzen mario, idd alleen da allemaal doen is misschien nog een dimensie meer!

Komop makker maes kerels leffegozeers BTT-mates; de laatste loodjes!!

Gaaaaan, parkeerticketjes das hier thuis da ge die kunt kopen; in den outback staan geen automaten!

Nog een bitteke en ge zijt er!!
Go Buddys

wim zei

Ja matekes aan alles komt een eind ,ook aan afzien.
Da hedde gulle goe gedaan.
Een schoon avontuur om nog lang van na te genieten.
Daar kunnen wij alleen maar van dromen.Nog een klein toerke en 'tis in de chacoge!
Geniet er maar van da hedde gulle verdiend.tot binnenkort. De lonely homesitter.grtzzzz

karin zei

hey mannen,
wat een chique foto's en wat een nog knappere prestatie's
het wordt wel tijd dat het voorbij want inderdaad jullie zullen wel door beton moeten gaan
nog even ... nog ééén keer ;;;waar ken ik da van ...nog veel succes
en de cava wacht jullie op h