zondag 26 oktober 2008

Stage 6 :Chillagoe-Mt Mulgrave 122km-500hm

Dit was naar mijn gevoel de minst zwaarste etappe van de trophy.Wat er natuurlijk dan weer voor zorgde dat het tempo zeer hoog lag.
Verloren rijden was vandaag onmogelijk…100km rechtdoor en dan één afslag naar rechts en 20km rechtdoor tot aan de finisch.
Ik kon vrij makkelijk stand houden in de groep..maar het was constant opletten..;door de corrigations en het losse zand af en toe was een stuurfout soms fataal met enkele valpartijen als gevolg…Luc Gielen van D-Store was één van de slachtoffers.
In de groep zaten ook de beste Masters 2 bijelkaar maar nu had ik weer de pech dat Eric Vanderaerden deze rit uitgekozen had als zijn etappe en hij met de koplopers meegesprongen was.Ritwinst zat er dus weer niet in voor mij dus heb ik ook niet meegesprint aan de meet.
Na 4u03m zaten de 122km er weer op,alweer 30km/u gemiddeld…35ste plaats en 6de Master2.
De aankomstplaats is werkelijk ongelooflijk mooi…midden in de outback in the middle of nowhere…echt prachtig…maar ontzettend warm,temperaturen rond de 40 graden dus alle bikers die toekomen springen direct met koerstenue en al de lagoon in.
Morgen wordt het hel…langste en zwaarste etappe volgens iedereen die het kan weten,dus hopelijk haal ik de juiste benen uit mijne sportzak morgenvroeg
CU mates

1 opmerking:

danny zei

Goe bezig maat, Vanderaerden was vroeger toen hij nog koerste mijne favoriet mor laat hem er nu in het klasement niet over komen hé maatje. Wij wachten hier elke dag jullie uitslagen ongeduldig af, bergen van respect ook zeker voor de Mario die toch elke dag het onderste uit de kan moet halen.
groetjes en tot binnen een week

Danny