vrijdag 24 oktober 2008

Stage 1 :Mareeba-Irvinebank 80km-1100hm

« One minute to start »….3…2…1…go !!!
De karavaan trekt zich op gang,3km geneutraliseerd achter de wagen en dan direct vol de gas open,nie normal..direkt 40km/u en meer,enkele kilometers verder al de eerste demarages van de Tsjechen.De wind komt van schuin links en er vormen zich verschillende waaiers.
Ik zit in de 3de waaier met oa Vanderaerden en het Karen Steurs team.
Ondanks onze groep uit +/- 20 man bestaat,valt het tempo toch wat terug daar niet iedereen goesting heeft om in de wind op kop te gaan rijden waardoor enkele bikers terug kunnen komen aansluiten waaronder Mario en Karel.
Na 36km eerste bevoorrading maar wat denkt ge…die zotten vlammen daar gewoon voorbij..snikheet is het!!
Mario besluit hier wel om te stoppen maar komt daarna helemaal alleen te zitten.
Na 51km begint dan eindelijk het echte moutainbiken,vrij steile en technische klimmen met verraderlijke afdalingen met al direct enkele serieuze valpartijen vooral in het Belgische kamp,Benedikt been helemaal open,iemand van het Aspa team arm moeten laten dichtplakken enz…
Hier hebben wij bikers toch voordeel op de vele wegrenners die hier aan de start staan want zonder te forceren rijden we met een man of 5 en de eerste dame vrij vlot weg uit de grote groep.In de afdalingen kan ik echter niet voluit gaan daar ik gestart ben met teveel druk in mijn banden en ik bots tussen de rotsblokken van de nul naar de negen dedju!!
Ondertussen brand de zon enorm en ik ben natuurlijk weer den enigste pipo die het niet nodig vond van mij in te smeren…maar armen staan gewoon in brand…ik zal morgen maar wat slimmer zijn zeker.
De laatste 17km zijn op gravel en hier krijgen we onze eerste “corrigations” (door de wind geërodeerde ondergrond dat lijkt op een wasbord…keiharde golfjes.. een hel om over te rijden)…en zo wachten er ons nog tientallen en tientallen kilometers de komende ritten.
Op dit stuk zit ik alleen en ben dan ook blij dat ik kan aanpikken bij de Karen Steurstrein die hier voluit gaan daar ze 4 minuten achter ligt op haar Australische concurrente.
Ook hier rijden we constant tegen 40km/u en op 3km voor de finisch mpeten Gilles en ik de andere twee laten rijden.
Na 3u19m bol ik zeer tevreden als 37ste over de meet (6de Master 2 van 20 deelnemers).
Mario daarentegen had geen geluk vandaag…3!! Lekke banden zorgen ervoor dat hij pas na 4u28m binnen bolt.
No worries mate…Tomorrow is another day!

Geen opmerkingen: